REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
PAŁAC KAMIENIEC
SPIS TREŚCI
III. WYMAGANIA TECHNICZNE I PROCES ZAKUPU.. 2
VIII. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH.. 4
I. DEFINICJE
- Określenia użyte w Regulaminie, pisane wielką literą, o ile nie zostało w treści Regulaminu wyraźnie zaznaczone inaczej, oznaczają:
- „Konsument” – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- „Regulamin” – ten regulamin;
- „Kupujący” / „Ty” – osoba fizyczna korzystająca ze Sklepu internetowego lub osoba prawna bądź jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, którą reprezentujesz;
- „Sprzedawca” / „My” – Pałac Kamieniec prowadzony przez Tangram Wojciech Hutny, Warszawa 02-127, ul. Bohdanowicza 7 lok. 19 wpisany do rejestru przedsiębiorców pod numerem NIP: 5271590364;
- „Sklep internetowy” – sklep internetowy dostępny pod adresem […..], w którym możliwe jest zakupienie produktów oferowanych przez Sprzedawcę;
- „upk” – ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827, ze zm.).
- Regulamin stanowi wykonanie obowiązku, o którym mowa w art. 12 upk.
- Regulamin określa warunki i zasady korzystania ze Sklepu internetowego.
- Podmiotem prowadzącym Sklep internetowy jest Sprzedawca.
- Treść Regulaminu udostępniamy nieodpłatnie w Sklepie internetowym w formie umożliwiającej jej utrwalanie, przechowywanie oraz odtwarzanie. Treść zawarta w Regulaminie może być utrwalana i zwielokrotniana przez Ciebie dowolną techniką na dowolnych nośnikach w celach związanych z korzystaniem ze Sklepu internetowego.
- W ramach korzystania ze Sklepu Internetowego obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Regulamin obowiązuje od 03.2023
III. WYMAGANIA TECHNICZNE I PROCES ZAKUPU
- W celu prawidłowego korzystania ze Sklepu internetowego wymagane jest:
- posiadanie komputera, laptopa lub innego urządzenia multimedialnego z dostępem do Internetu oraz z aktualną przeglądarką internetową,
- włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript. 2. Jeżeli chcesz zrealizować zakup, powinnaś/eś:
- wybrać produkty wciskając przycisk „Do koszyka”;
- wybrać sposób dostawy;
- wybrać sposób płatności;
- wcisnąć przycisk „ZAMAWIAM”;
- założyć konto albo zalogować się do konta albo dokonać zakupu bez rejestracji i wcisnąć przycisk „ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE”;
- podać swoje dane w celu dokończenia zamówienia;
- zaakceptować regulamin Sklepu internetowego;
- wcisnąć przycisk „PODSUMOWANIE”;
- wcisnąć przycisk „POTWIERDZAM ZAKUP”;
- opłacić zakup.
3. Operatorem płatności jest BlueMedia S.A.
4. Sklep obsługuje następujące karty płatnicze: Visa, Visa Electron, Maestro, MasterCard, MasterCard Electronic.
IV. USTAWOWE PRAWO KONSUMENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 3 upk, nie przysługuje Ci ustawowe prawo odstąpienia od umowy sprzedaży towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub które mają krótki termin przydatności do użycia – a które zakupiłaś/eś w naszym Sklepie internetowym.
- Na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 5 upk, nie przysługuje Ci ustawowe prawo odstąpienia od umowy sprzedaży towarów, której przedmiotem jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu - a które zakupiłaś/eś w naszym Sklepie internetowym.
- W pozostałych przypadkach Konsumentowi przysługuje ustawowe prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni.
- Dla zachowania terminu odstąpienia od umowy, wystarczające jest wysłanie do Nas informacji o chęci skorzystania z prawa odstąpienia, przed upływem tego terminu. W tym celu skorzystaj z naszych danych kontaktowych, które wskazaliśmy w pkt. V ust. 2.
- Konsument może odstąpić od umowy również poprzez skorzystanie z formularza, który stanowi załącznik nr 2 do upk.
- Dokładamy należytej staranności, aby zapewnić odpowiedni poziom funkcjonowania Sklepu internetowego i dostarczenie towarów zgodnych z umową.
- Masz prawo zgłosić wszelkie niezgodności towarów z umową oraz zastrzeżenia i błędy w funkcjonowaniu Sklepu internetowego:
- drogą tradycyjną, pisząc na adres: Kamieniec 47, 57-300 Kłodzko
- e-mailowo, pisząc wiadomość na adres: recepcja@palackamieniec.pl
- dzwoniąc w dni robocze od 9 do 17 na numer +48 74 869 20 45 (opłata według stawki operatora).
- Udostępniamy również możliwość kontaktu z Nami za pomocą formularza kontaktowego, który znajduje się na stronie https://www.palackamieniec.pl/kontakt. Aby z niego skorzystać, musisz podać swoje imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść wiadomości i nacisnąć przycisk „Wyślij”.
- W reklamacji lub zgłoszeniu podaj:
- Twoje dane kontaktowe, niezbędne do przesłania odpowiedzi na reklamację,
- opis, na czym polegały nieprawidłowości oraz Twoje oczekiwania z nimi związane.
- Możemy poprosić Cię o przekazanie dodatkowych informacji w zakresie niezbędnym do udzielenia pełnej odpowiedzi.
- Reklamacje i zgłoszenia rozpatrzymy niezwłocznie po otrzymaniu informacji, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od otrzymania informacji wymaganych do udzielenia odpowiedzi. O decyzji w przedmiocie reklamacji lub zgłoszenia powiadomimy Cię niezwłocznie. Odpowiedź otrzymasz takim kanałem komunikacji jakim złożyłeś do nas reklamację, chyba że poprosisz o odpowiedź w innej formie.
- Informacje dotyczące reklamacji i zwrotów znajdują się w dokumencie „Zwroty i reklamacje” dostępnym w Sklepie internetowym.
VI. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
-
- Ze względów technicznych może dojść do nieprawidłowości w działaniu lub awarii uniemożliwiających lub utrudniających korzystanie ze Sklepu Internetowego. Powyższe obejmuje również czasowe wyłączenie dostępu do Sklepu internetowego ze względu na jej modernizację.
- Informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi znajdują się w dokumencie „Zwroty i reklamacje” dostępnym w Sklepie internetowym.
- Mamy obowiązek dostarczyć Ci towar zgodny z umową.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, możesz żądać jego naprawy lub wymiany. W tym celu powinnaś/eś odesłać do Nas towar wraz z reklamacją na adres:
Kamieniec 47, 57-300 Kłodzko
- Wzór reklamacji stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Jeżeli nie odeślesz nam towaru, możemy nie uznać Twojej reklamacji, ponieważ nie będziemy mogli stwierdzić przyczyny i zakresu wady.
- Ponosimy odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia jest dłuższy.
- Jeżeli kupującym jest Konsument, domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
- Możemy dokonać wymiany towaru, gdy Konsument żąda jego naprawy. Możemy również dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwy albo wymagałoby to nadmiernych kosztów. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, możemy odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Dokonujemy naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której zostaliśmy poinformowani przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Ponosimy koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów. Konsument powinien udostępnić nam towar podlegający naprawie lub wymianie.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- odmówiliśmy doprowadzenia towaru do zgodności z umową;
- nie doprowadziliśmy towaru do zgodności z umową;
- brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że próbowaliśmy doprowadzić towar do zgodności z umową;
- brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony;
- z naszego oświadczenia lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzimy towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
- Zwracamy Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Jeżeli kupującym jest Konsument, domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
VII. PRAWA AUTORSKIE
Dysponujemy prawami autorskimi lub licencją do wszystkich treści zamieszczanych w Sklepie internetowym. Jeżeli nie zaznaczono inaczej, także wszystkie obrazy, grafiki, jak i inne elementy twórcze są chronione prawami autorskimi lub prawami ochronnymi na znak towarowy i należą do Nas lub są przez Nas licencjonowane.
VIII. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Przetwarzanie Twoich danych osobowych może dotyczyć w szczególności: imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej, adresu dostawy, podawanych przez Ciebie przy korzystaniu ze Sklepu internetowego.
- Przetwarzamy Twoje dane osobowe zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Szczegółowe zasady przetwarzania Twoich danych osobowych określa Polityka prywatności, dostępna pod adresem https://www.palackamieniec.pl/prywatnosc
IX. ZMIANA REGULAMINU
- Zastrzegamy sobie możliwość zmiany Regulaminu z ważnych powodów, tj. w następujących przypadkach:
- zmiana przepisów - konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na Regulamin i skutkujących koniecznością̨ jego zmodyfikowania w celu zachowania zgodności z prawem;
- konieczność dostosowania Regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych;
- rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Sklepu internetowego, w tym wprowadzenie lub zmiana istniejących funkcjonalności Sklepu internetowego;
- zmiana warunków technicznych Sklepu internetowego;
- konieczność usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiłyby w Regulaminie;
- zmiana danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie;
- poprawa jakości obsługi;
- techniczna zmiana procesu zawierania umów za pośrednictwem Sklepy internetowego.
- O dokonanej zmianie poinformujemy Cię poprzez zamieszczenie odpowiedniej informacji w Sklepie internetowym, co najmniej na 14 dni przed wejściem zmiany w życie.
- Zmiana Regulaminu jest skuteczna z momentem umieszczenia nowego Regulaminu w sklepie internetowym i upływu 14 dni.
- Zmiany Regulaminu nie mają zastosowania do umów zawartych przed dniem wejścia w życie zmiany Regulaminu. W przypadku takich umów stosuje się dotychczasowe postanowienia Regulaminu.
- Aktualny Regulamin jest zawsze dostępny w Sklepie internetowym.
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
- Prawem właściwym dla stosowania Regulaminu jest prawo polskie.
- Spory z osobami, które w relacji ze Sprzedawcą nie są Konsumentami, wynikłe ze sprzedaży towarów w Sklepie internetowym lub z nimi związane, będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php).
- Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy, którego zadaniem jest, między innymi udzielanie pomocy Konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego;
- wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej;
- pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów